Aku Menulis Untuk Mengingatkan Diriku..Ya Allah..bantulah aku dalam mengingati-Mu, mensyukuri-Mu dan memperelokkan amal ibadahku kepada-Mu..

Friday, December 14, 2012

Kalauuuuuu..

Kalau aku seorg yg zalim..Tegurlah aku..
Kalau aku seorg yg leka..Ingatkalah aku..
Kalau aku seorg yg jahil..Ajarilah aku..
Kalau aku seorg yg tidak adil..Tunjukilah aku..

Jgnlah aku diaibkan..
Jgnlah aku dibiarkan terus terleka..
Jgnlah biarkan aku terus dalam kejahilan..
Jgnlah dibiarkan aku terus dalam kezaliman diriku..
Jgnlh aku dibiarkan terus menzalimi org lain..

Kongsikanlah cerita yg baik utkku..sebagai pedoman hidupku..
Tunjukilah aku dengan jalan yg lurus menuju redha Illahi..
Ingatkalah aku kpd cerita2 para anbiya, Sahabat2nya..dan org2 alim Sebelumnya sbg bekalan menempuh hidup ini..

Kerana..aku, kau, dia dan mereka sama..lumrah kita sama, ingin mencinta dan dicintai..sygilah aku..
ohhh..rupanya..inilah hakikat sayang..

No comments:

Post a Comment