Aku Menulis Untuk Mengingatkan Diriku..Ya Allah..bantulah aku dalam mengingati-Mu, mensyukuri-Mu dan memperelokkan amal ibadahku kepada-Mu..

Sunday, December 16, 2012

Malu

Usai membaca buku Di Hamparan Shamrock Ku Seru Nama-Mu karya Ust Hasrizal Abd Jamil, aku terasa malu sndiri..aku malu pada sahabat2 saudara seislamku yg baru memeluk islam d Ireland yg bermati2an mmperjuangkan akidah mereka..biar sepayah mana pun..mereka tetap prtahankan..sedangkan aku..??Mungkin beza situasi tp aku yakin aku tidak sekuat mereka..

Teringat kisah ahli sihir Firaun yg pada paginya kufur kepada Allah..tgharinya beriman dan ptgnya syahid mempertahankan akidah..MasyaAllah..mereka hebat!

Asiah juga sama..Bait2 lagu In-Team 

"Di kejauhan istana keangkuhan
Menggamit mata sayunya di jiwa
Namun hatimu tak sudi ke sana
Iman dan akidah lebih utama

Ratu syahadah lalu bermadah
Oh Tuhan binakan istana untukku
Walaupun di dunia ku diseksa
Namun tak terbayar nikmat di syurga"

Sungguh mnginsafkan diri ini..Smoga aku juga seperti mereka sepanjang hayat ini..Ya Allah..Matikan aku dalam Islam..Matikan aku dalam Husnul Khatimah Ya Allah..aminn ya rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment