Aku Menulis Untuk Mengingatkan Diriku..Ya Allah..bantulah aku dalam mengingati-Mu, mensyukuri-Mu dan memperelokkan amal ibadahku kepada-Mu..

Wednesday, March 13, 2013

Perigi Cari Timba??


Assalamualaikumm..lama nda update blog..last update ujung tahun 2012..skrg bulan 3 suda..malas mau menaip..

Soalan sorg kwn..dia tnya relevan ka istilah perigi cari timba..??soalan agak lapuk tapi susa mau dapat jwpan yg konkrit..sekurang2nya bagi sy..sy bukanlah arif pasal perigi atau timba menimba ni tapi dia tnya pandangan..so, ndamau la juga kecewakan dia..

Pd sy, istilah perigi cari timba tu semakin xrelevan memandangkan kita di akhir zaman ni llki semakin kurang..tolak lagi llki yg xmau jadi llki..tolak lagi llki yg mmpunyai citarasa yg pelik (sejenis)..kes ini bknnya baru dalam masalah umat tapi ianya juga suda berlaku ribuan tahun dahulu lagi..dan bgaimana Allah mnimpakan azab yg pedih trhadap kaum itu..ianya tersurat di dalam Al-Quran..cuma mngkin kita jrg2 mmbuka n membelek2 "warkah" itu..sorg ilmuwan berkata, sesiapa yg tidak mengetahui sejarah, pasti akan mengulanginya..sbb itulah terjadinya kes LGBT ini..tidak tahu sejarah masa lalu..



Kembali kpada persoalan asal..ya..pada sy perempuan juga ada hak dalam menentukan siapa yg akan jadi imam utknya n anak2nya..teda salahnya dia berkeinginan terhadap seseorg lelaki selama mana cara itu mngikut landasan syariah..lihat saja bgaimana Saidatina Khadijah melamar Rasulullah SAW..bukankah itu juga mngikut pepatah tersebut?? Islam itu tidak pernah melebih2kan llki..jauh sekali merendah2kan perempuan..darjat llki n perempuan adalah sama dengan tanggungjawab yg berbeza..tiada istilah antara dua darjat..lantas mengenepikan hak perempuan..Islam itu adil..selaras dgn cara hidup manusia..

P/s: cerita pasal hubungan kekeluargaan ni..aku failed! so, better do not ask me about it again..haha..

No comments:

Post a Comment